mepskeps.webblogg.se

2014-02-25
16:04:16

Spontant

 
Igår arbetade jag några timmar, for till stan med pappa och åt på IlBanco och sprang lite ärenden, samt köpte en telefon åt mig sådär spontant. Nu är jag tillbaka på 2010-talet igen efter att ha haft en gammal mommo-Nokia i 2 år pga att jag dränkte min telefon mha en läckande vattenflaska. Det tog länge. För att jag är lat.
 
På kvällen fick jag ryck och bestämde mig för att ta cykeln till Nette.
Även fast det stormade och blåste helt omänskligt hårt.
Jag kämpade tappert och orkade hela sträckan dit och hem (det är 6,8 km en väg mäter jag nu på googlemaps)
Där emellan hade jag det mysigt med Nea och Nette över ett x-antal tekoppar och lite varma smörgåsar och med massa prat.
Hemfärden var intressant då det var extrem blåst och min cykels växlar hade låst sig och bromsarna var ur funktion och de hade släckt vägbelysningen och det var kolmörkt.
Ett under att jag kom hem hel.
Cykla inte i storm, barn.