mepskeps.webblogg.se

2014-03-31
15:38:16

Nya tag

 
Idag vaknade jag upp och bestämde mig för att NU ska här sluta tyckas synd om mig själv.
Fy vad det tar på krafterna att vara irriterad och aggressiv.
Den här veckan SKA bli bra. PUNKT.
 

Så idag har jag försökt ta tillvara de små sakerna som piggar upp.
Jag talade med människor jag inte brukar prata med.
Jag gick en annan väg till bussen, via en butik och köpte tröjan i föregående inlägg, bara för att bryta rutiner.
Jag erbjöd en gammal tant att gå före mig in i bussen. Dock vägrade hon.
 
Jag ska ännu gå på en powerwalk. jag tänker avvika från min vanliga rutt.
Jag ska pröva ett nytt lös-te.
Jag funderar på att klippa håret.
 
Jag inser nu hur sjukt banalt allt det här låter då man skrivit ner det.
Jag inser att det är väldigt mycket "jag" i det här inlägget.
Jag inser att det är okej, för ibland måste man stanna upp och ta hand om sig själv också.
It's time for some me-time